måndag 14 april 2008

Engla

Idag ska man tydligen tända ett ljus, ha en tyst minut och sätta en ros framför sitt namn för Englas skull. visst är de sorgligt att hon dog men tänk på alla som dör varje dag! tänk på alla små barn som dog förra året och alla föräldrar till barn o.s.v . inte skulle ni alla orka skicka runt sms, tända ljus, ha en tyst minut o.s.v för dom? nä. Men vad gör Engla så speciell?

säger inte att det är nått fel och så att tända ljus m.m, det var värkligen sorgligt. Men är det rättvist?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig!

Jag säger inte att det är något fel med att visa sin sorg över Engla, men vad gör att hon är så annorlunda från alla andra människor som blir våldtagna och mördare varje dag över hela världen? Det var som när Anna Lindh dog, hela Sverige blev som besatt av att hitta mördaren. Men om jag skulle bli mördad imorgon så, vem skulle bry sig då? Visst, mina vänner och familj och säkert hela Docksta, men knappast att någon i Stockholm skulle bli ledsen eller så. Det stör mig så mycket. (Sen förstår ju alla att William Fichtner skulle bli helt knäckt <3 xD )