måndag 21 april 2008

Vad ska jag spara till?



Nu har jag lust att spara till något ganska stort :) Eftersom jag fick 1100 kr i födelsedagspresent (okej, en del av de ska nog gå till Jòlnir) så tänkte jag börja spara. Men jag vet inte riktigt vad, det står mest mellan 2 saker. Om ni undrar varför jag i all världen vil ha något att spara till så är de så att jag sparar bättre om jag har ett mål :)

aja, den första grejen jag tänkte på va en bärbar dator. Praktisk och jättebra att ha. Om jag ska flytta efter 9:an så "behöver" jag en dator och plus de om jag skaffar den lite innan så slipper jag kivas med nån annan om datorn :P . Mycket bekvämare också eftersom jag har börjat fått lite ont i ryggen när jag sitter vad den här datorn. Kostar ca 4000-5000 kr


Den andra saken jag tänkte på var ett ljusstarkt zoomovjektiv till kameran. Eftersom (mitt favvo-ord?) jag knappt kan fota någonting, i alla fall ingen tävling, på vintern så behöver man ett ljusstarkt objektiv. Tyvär är dessa ganska dyra till min kamera och ett sånt går på ca 7000 kr om man inte skulle hitta de begagnat.



Så vad tycker ni att jag ska köpa eller i alla fall spara till? KOMMENTERA

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker definitivt att du ska spara till en dator, men det är bara min o-foto-intresserade-åsikt xD Hahaha <3